در این بخش می توانید سوالات متداولی که کاربران دیگر می پرسند رو مشاهده کنید اگر پاسخ خود را از بین این سوال و پاسخ ها پیدا نکردید می تونید با راه های ارتباطی که در بخش " تماس با ما " قرار گرفته هست با ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنیم
1- برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم گیری به من کمک کند؟
پاسخ: کارشناسان ایرایس تمام تلاش خود را میکنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راههای مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در ایرایس دارید. میتوانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه محصولات ، مطالعه نقد و بررسی و جدول اطلاعات فنی کالاها استفاده کنید. همچنین ایرایس نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بیطرفانه در سایت نمایش میدهد که مطالعه آنها میتواند در انتخاب کالا به شما کمک کند. همچنین شما می توانید از بخش سوالات متداول جواب بیشتر سوالات خود را دریافت کنید
.
2- کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به "ناموجود" تغییر پیدا میکند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال ایرایس تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت "ناموجود" یا "به زودی" را دارید، میتوانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت ایرایس، از سرویس "به من اطلاع بده" که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.
3- آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت ایرایس با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار ایرایس موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود.
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیفهایی بسیار ویژهتر نسبت به فروشهای ویژه عرضه میشوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به "ناموجود" تغییر میکند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.
4- آیا تعداد خرید از یک کالا در موبایل آبی محدودیتی دارد؟
پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در ایرایس وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیتهایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال میشود.
5- پیش از خرید کالا، چگونه میتوانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟
پاسخ: تمامی اطلاعات محصول از جمله کشور سازنده آن در خصوصیات محصول ثبت شده است.
6- می خواهم از ایرایس خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من میرسد؟
پاسخ: فروشگاه ایرایس از اواخر سال 98اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی نمود و اقدام به فروش محصولات غذایی کرد فروشگاه ایرایس علاوه بر سابقه ، تجربه و فروش اینترنتی و ارسال بیش از هزاران کالا به مشتریان توانسته است رضایت اکثریت قریب به اتفاق مشتریان خود را جلب کند علاوه بر این فروشگاه ایرایس با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین نماد سامان دهی (که در انتهای صفحه گوشه سمت راست می توانید این نماد ها را مشاهده فرمایید ) به این کسب و کار رسمیت و اعتبار میبخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. نماد سامان دهی هم از طرف مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعطا می شود برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وب سایت ایرایس با کلیک روی این نماد هااز جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
همچنین ایرایس با سابقه سالها فعالیت و تحویل موفق سفارشها به بیش از صدها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد ایرایس استفاده کنید.
7- آیا برای خرید از ایرایس ، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: بله، با این که بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.
با عضویت در ایرایس میتوانید:
- سریعتر و سادهتر خرید کنید
- به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
- لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
- نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
- در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
از قسمت به من اطلاع بده می توانید از موجود شدن محصولات جدید و محصولاتی که موجودی آن در فروشگاه به اتمام رسیده است ، به محض موجود شدن توسط پیامک یا ایمیل با خبر شوید همچنین از فروش ویژه محصولات مورد نظر نیز با خبر شوید
8- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
9- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: ایرایس با ارسال پیامک، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و از مراحل ارسال سفارش خود با خبر شوید
توجه داشته باشید که ************ تنها شماره ای است که موبایل آبی از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند.
10- آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت ایرایس با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند. البته شما می توانید در همان صفحه محصول مورد نظر با کلیک بر روی دکمه " به من اطلاع بده " از موجود شدن محصولات جدید و محصولاتی که موجودی آن در فروشگاه به اتمام رسیده است ، به محض موجود شدن توسط پیامک یا ایمیل با خبر شوید همچنین از فروش ویژه محصولات مورد نظر نیز با خبر شوید
11- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید. در صورتی که بسته شما ارسال نشده باشد و تحویل شرکت پست ، تیپاکس و غیره داده نشده باشد امکان ابطال سفارش وجود دارد
12- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با ایرایس تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش ایرایس با شما تماس خواهند گرفت.
13- میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.
14- چگونه از موجودی دوباره محصولات ناموجود یا به زودی آگاه شوم ؟
پاسخ : از قسمت به من اطلاع بده می توانید از موجود شدن محصولات جدید و محصولاتی که موجودی آن در فروشگاه به اتمام رسیده است ، به محض موجود شدن توسط پیامک یا ایمیل با خبر شوید همچنین از فروش ویژه محصولات مورد نظر نیز با خبر شوید